fredag 27 april 2007

Ni har väl inte missat...

(Bilden är hämtad från BBC)


...Planet Earth?

Kan inte sluta fascineras av fantastiskt fina naturbilder och är förtrollad av olika organismers ofattbara förmåga att anpassa sig till olika livsförhållanden. Missa inte denna otroliga naturfilmsserie i 11 delar, som tagit 5 år att producera och som nu visas på torsdagar kl 21 i SVT1. Gårdagens avsnitt (nr 4) handlade om Grottor. Många av bilderna var tagna på Borneo, en himmelsk ö som jag hade privilegiet att besöka för ett par år sedan. Fick en så stark längtan efter att få komma tillbaka dit när jag såg den fantastiska grönskan och biodiversiteten. Har absolut bestämt oss för att åka tillbaka men det kommer nog dröja ett tag så jag får hoppas på fler bilder därifrån, om inte annat så behandlar avsnitt 8 Regnskogar!

Får återkomma med lite bilder från vår resa i ett framtida inlägg...ha en bra helg allihop!

För er som efterfrågade vägbeskrivning till Stenhuset, jag har lagt ut den under kommentarer till inlägget!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset! Ska försöka kolla nästa vecka för det lät intressant, och den torsdagen är det nog inget annat inbokat, vilket det är många andra torsdagar.

Nu ska jag vidare och kolla vägbeskrivningen till Stenhuset.

Anonym sa...

Ha en fin Valborg själv.

Lella sa...

Såg inte allt men lite hann jag se, otroligt!