onsdag 11 april 2007

Jag har mani på Handelsträdgårdar...

...detta ter sig så att jag har mycket svårt för att inte svänga in om jag råkar köra förbi en "ny handelsträdgård" som jag inte besökt tidigare (inte allt för sällan stannar jag förstås till även där jag varit mången gång förut... ;))! I vilket fall ledde detta mig under påskhelgen till underbara Träslövs Trädgård (http://www.traslovstradgard.se/), belägen i Varberg...



Träslövs Trädgård. Välkomnande entré.

Jag kunde ha tagit med mig ALLT hem...var precis min smak på deras sortiment. Mycket medelhav, mycket rost och mycket betong...se bara miljöbilderna här under och njut.


Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha, vill ha...


...blev totalt störtförälskad i denna lilla padda.



Underbar trädgårdspaviljong.

På tal om paddor så tycker jag att ni ska kolla in den nya trädgårdsbloggen Grön Längtan (http://gronlangtan.blogg.se/) som visar bilder från en damm full med grodor! Mycket fina bilder. Fler bilder från påskhelgens bravader kommer senare... ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vilken skatt! Dit ska jag absolut åka nästa gång jag är i Varberg. :)

Påminn mig om tulpanfröerna om jag glömmer bort det. :)

Anonym sa...

Ser ju riktigt frestande ut! Är det i Lilla Träslöv det ligger? Hittade ingen adress.
~~L8

Anna sa...

Karin A: Tycker jag absolut att du ska göra och missa då inte Derome perenner och Åkrabergs trädgård på vägen!

L8: Ja jag är ganska säker på att det ligger i Lilla Träslöv även om mina Varbergsgeografiska kunskaper är något begränsade... ;)

Anna sa...

L8: Gå förresten in på hemsidan och in under "Kontakt". Där finns adress och karta. Prästakullen är kanske mer korrekt.

Anonym sa...

Visst är det underbart att hå i handelsträdgårdar, fina grodor och en paviljong måste man väl ha ;)

Anna sa...

Hannele: Ja, det kommer jag aldrig att tröttna på. Man behöver inte handla, många gånger räcker detta att lukta och drömma... ;) (Med risk för att låta som tjuren Ferdinand...)