måndag 2 april 2007

Penséfrossa... ;)


Penséer (Viola x wittrockiana). Namngivna efter svenske botanisten Veit Brecher Wittrock (1839 – 1913)
är de förädlade hybriderna mellan styvmorsviol (Viola tricolor) och andra storblommiga violarter.
Här med inslag av minipåsklilja (Narcissus 'tête-à-tête') och ljusrosa primula
(ny och härdigare sort som jag inte vet namnet på)...



Innan...


...Efter...
Föregående helg hade jag planer att besöka antingen "Nordiska trädgårdar" (http://www.tradgardsmassan.se/), "Älskade pelargoner" (http://www.blomsterlandet.se/305.aspx?aid=377) eller Nordiska Stämpel-& Scrapmässan (http://www.stampelochscrapmassan.se/).
Fick dock hoppa in och jobba hela helgen och har därför inte kunnat besöka någon av dem.. :(
Får trösta mig med att många av er varit där och att jag kan ta del av era upplevelser i era bloggar och det kommer väl fler tillfällen... Hur som helst är jag ledsen för att jag inte hunnit lägga in något inlägg på länge men jag har som sagt jobbat alldeles för mycket och varit alldeles för trött på kvällarna. Jag lovar bättring framöver! Lyckades dock åstadkomma lite vårplanteringar till min kära farmor, vilka ni ser på bilderna ovan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvliga penséer! :)

Anna sa...

Mmmm...det kanske är du som packat dem! ;) Känner du igen färgkombinationerna? ;)

Anonym sa...

Och jag ligger efter med att läsa mina favvobloggar så det här kommer lite sent, men måste bara säga att det blev v ä l d i g t fina planteringar till din farmor! Vilka härliga färgkombinationer. Och penséecollaget var så härligt att det hamnade som skrivbordsunderlägg på min dator. Hoppas det är OK?!
Hej från L8

Anna sa...

Kul att du gillade dem L8 och att du nämner min blogg i samma mening som dina favvobloggar gör mig mycket glad! Självklart får du låna mitt collage som bakgrundsbild...hoppas du återvänder hit!

Unknown sa...

Profitez de votre eau, profiter de votre vie. Nous offrant toutes sortes de salle de bains Robinetterie Vasque et robinets de cuisine pour vous. Consultez notre boutique en ligne et de trouver votre meilleur robinet ici: www.robinetonline.com