söndag 13 maj 2007

Måste bara visa...

Eftersom jag varit så upptagen på sista tiden så har jag också missat att delta i ett av de trädgårdsprojekt som jag tidigare bloggat om, nämligen den pilflätade solfångaren, läs mer om den här! Men jag har fått lite bilder på det fortlöpande arbetet (fotograf är Svärmor)...



Här är pålarna i marken...

...påbörjad flätning...


...nu börjar det likna något...

...fortsättning följer!
Är lite avundsjuk för det ser hemskt kul ut. Tycker i vilket fall att det ser väldigt bra ut. Bra jobbat L & K!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Kul med ett nytt inlägg från dig. Spännande projekt du deltar i. En solfångare skriver du - hur är det tänkt att slutresultatet ska bli. Redan nu ser det jättefint men det ksulle vara kul att höra mer om hur ni tänker. :) Ha det bra!

Anna sa...

Hej Karin! Har i ett tidigare inlägg beskrivit tankegångarna bakom solfångaren. Hade dock länkat till fel inlägg men det är nu åtgärdat!

Anonym sa...

Oj,oj - vad fint! Blir riktigt avis på solfångaren, det hade varit bra vid stugan på landet som ligger utsatt för havets starka vindar. Jättefint! Och jag som gillar att fläta i pil - någon gång så skall jag också göra en solfångare... =)

Anna sa...

Lotta: Kul att du gillar den (har ju spanat in dina fantastiska alster tidigare)! Kan inte riktigt ta åt mig äran men ska framföra dina lovord till byggarna!